Saturday, April 18, 2009

Harus berubah.

Orang kalau tengok keadaan gua sekarang, orang akan cakap hati gua tengah berbunga-bunga. Orang akan cakap gua tengah dilamun cinta. Macam orang tengah bahagia sangat-sangat.

Funny, actually. Orang sering menilai gua dari luaran. That's what people always do! Dari dulu lagi. Dari zaman gua sekolah, sampai ke zaman gua kat Universiti sampai lah sekarang.

Orang suka cakap gua pembohong bila gua cakap gua still single. Padahal gua memang tak pandai nak bohong dalam bab ni. Gua akan cakap gua single kalau gua betul-betul single. Dan gua akan cakap gua ada someone special kalau gua betul-betul ada. Gua tak pandai nak menipu tentang perasaan. Gua memang tak pandai!

Gua memang dah tak ada siapa-siapa dalam hati (except for my family & frens). Gua dah penat sebenarnya. Gua fobia pun iye jugak. Semuanya bercampur aduk. Tapi yang pasti, gua tak yakin gua dapat terima 'orang baru' dalam hidup gua buat masa ni. Gua perlu sedikit masa..

Tak dinafikan, ada orang yang gua suka.. Memang suka lah jugak. Tapi gua tak yakin. Bagi gua, selagi gua belum ada keyakinan untuk sesuatu, better gua elakkan dulu. Gua perlu cari keyakinan tu dulu. Gua taknak pisang berbuah dua kali. Gua taknak! Cukup lah pengalaman lalu. Yg ada pahit manis. Bukan gua nak buang kenangan tu. Tak! Gua takkan buang kenangan tu. Gua takkan buang dia dari hidup gua. Cuma gua taknak hidup gua terus-terusan dihantui kenangan.

Gua perlu berubah. Gua harus!

1 comment:

aRe_uDear said...

huhuuu.. tpi sampai bile kan..walau camner pun biase la kene amik mase hal2 yg cam nie.. newayy be strong k..