Wednesday, December 17, 2008

Tak sengaja

Beberapa hari lepas, gua terguriskan hati mak. Gua tak sengaja. Bila gua fikir balik, gua rasa macam tak baik betul gua cakap macam tu..

Aritu, gua beli set bilik tido. Mak gua berkenan set yang mahal terlampau. Tak berbaloi tuk anak dara macam gua. Lain lah kalau gua beli untuk kahwin. So, mak gua pun cakap, sok kalau gua kahwin, elok beli yang macam tu. Cantik kata mak gua.

Gua memang akui, memang cantik set tu kalau beli untuk pengantin. Tapi gua tak cukup kental dengar ayat-ayat macam tu. So gua pun ckp, "Ntah bilanya nak kahwin mak. Ntah-ntah tak kahwin pun." Mak gua berubah muka terus dengar gua cakap macam tu. Mak gua cakap tak baik cakap macam tu nanti jadi doa. Gua tersentak. Gua rasa macam tak baik pulak cakap macam tu...

4 comments:

berteromber said...

hiss...betul cakap mak tu...

kahwin...jangan tak kahwin...nanti nabi tak ngaku umat...hehe..

Rajarockapak said...

syurga di bawah telapak kaki ibu..kalo x caya,balik nnt tengok,ada x...

eddie dewanaga said...

abang nak bawak awak jumpa mak datin awak tak nak... kalau tak dah selamat dah lepas raya ari tu...

**cess, tiba2 je gua ni kann...!!
hahaha... biol.

Anonymous said...

kakween jgn la kata cmtu

jodoh ptemuan d tgn tuhan.