Friday, December 19, 2008

Tahniah.

Nampaknya siang nanti tercatat lah dalam Sejarah Malaysia Moden tentang pernikahan jejaka idaman semalaya @ Si Mawi tu dengan pasangannya, Si Ikin. Siap siaran langsung. Sama jugak macam Puan Siti Nurhaliza tu kahwin dulu. Gempak satu Malaysia.

Tapi sayangnya, gua menyampah! hahaha. Bagi gua, si Mawi ni poyo. Sejak zaman AF3 lagi gua dah memang menyampah dgn dia. Nampak macam naif lah konon. Lurus bendul. Bajet alim lah kan. Tapi bagi gua lah, itulah yang dinamakan alim-alim kucing. Tak faham betul lah punya ramai makhluk dalam Malaysia nih fanatik betul dengan dia.

Gua ingat lagi, prelude AF3, dia taknak langsung salam dengan yg pompuan. Bukan muhrim kan. Tp lama-lama apa dah jadi beb? Gua tengok siap menari pegang tangan dengan si Marsha. Mana ilang lu punya alim? Heh...kalau macam ni lah yang peminat seni tanahair Malaysia skang ni agung-agungkan, gua lebih rela minat Nirvana! Cradle Of Filth pun gua sanggup! 'cos they are about music. And they aren't hipocrites! Dah memang sah-sah la they all takde akidah. Tang tu tak payah lah diikut pulak. Tapi pandang dari sudut muzik, they all memang gempak. Banding dengan si Mawi, yang ada akidah, Tapi chose to be a singer than a bilal?? Gua ingat lagi dia dapat tawaran belajar jadi bilal tapi dia tolak & chose to take part in AF3?? Memang betul lah dunia akhir zaman.

Gua tak kisah lah peminat fanatik si Mawi tu nak cakap apa pun. Gua punya pendapat, gua punya pasal lah gua nak luahkan ke apa. This is a free country! Lu nak cakap 'Leave him alone' ke..'Kau jeles kenapa' ke..tu lu orang punya pasal lah. I don't give a damn about it even a lil bit!

Anyway, tahniah lah buat jejaka idaman semelaya moden (except gua lah of cos) dengan pasangannya. Selamat mendirikan rumahtangga. Heh..

2 comments:

eddie dewanaga said...

malam semalam gua lalu area MBJB indoor arena, ada ramai polis dgn Rela beb, ingatkan ada roadblock, rupanya ada reception Mawi kot, masing2 dpt sekuntuk rose dgn telur sebijik...

gua??
gua layan stimboat dgn budak2 naga..!!!

berteromber said...

haha..marah betul nampak...

rilek2 budak tu dah kaya raya sekarang...

dengar citer biras aku yg keja kat Grand Paragon...hotel tu siap renovation buat jakuzi khas utk Mawi...dan satu floor tu dorang booking...org lain tak leh masuk...giler ahh...kalah VIP..