Thursday, December 11, 2008

Hitam Putih.

Hitam itu warna yg indah. Gua suka warna hitam. Bagi gua, hitam warna yg suci. Hitam x akan kotor seperti putih. Bila putih dicemar dgn contengan, putih akan bertukar menjadi kotor. Bukan lagi putih yg putih. Tp hitam tetap hitam walaupun cuba diconteng berkali-kali. Cukup menjadikan hitam itu kuat. Walaupun hitam memang kelam, tp ia tetap warna yg indah.

Namun, hitam itu gelap. Jika sentiasa gelap pun bukanlah bagus sangat. Perlu ada balance. Jadi, hitam perlukan putih untuk mengekalkan balance itu. Mcm Ying perlukan Yang. Ibarat Malam perlukan Siang.

Kesedihan itu ibarat warna hitam. Menjadikan gua kuat & hati menjadi lebih cekal. Namun, tidak dinafikan gua memang perlukan kegembiraan jugak. Kerana kegembiraan itu ibarat warna putih dalam kehidupan...

4 comments:

Rajarockapak said...

HITAM-HITAM SI TAMPUK MANGGIS,
WALAUPUN HITAM DIPANDANG MANIS.

HITAM ITU MENAWAN!!!!!!!!!!
TAPI GUA SUKA AWEK YANG PUTIH...HA..HA..

Ajeem said...

walaupun jiwa rock tapi hujah tetap ilmiah beb..contoh rockers yang bagus..bleh challenge gue ke??hahaa...hitam warna kesukaanku selepas biru..sejak kecil hanya dua warna ni yang menguasai hidupku..hehee...

p/s: patutlah blog pun hitam ja banyak..hehe...

berteromber said...

"Ku cinta kau cinta
Nak tunggu apa
Apa nak jadi, jadi
Live and let it be
Ku suka pakaian
Seragam hitam
Kau pun suka busana yang
Serba hitam"

hehe..gua pun suka warna hitam..tapi team bola mesti warna merah..dan awek hmmm..mcm rajarockapak jugak la..yang putih...baru balance...hahaha...

Sitie BUm BUm said...

ct suke warna merah hitam