Saturday, November 22, 2008

Kelemahan.

Dulu gua pernah cakap dengan diri gua sendiri yg gua takkan biar org lain nampak gua menangis. Tapi skang ni gua dah jadi macam org cakap tak serupa bikin. Sebab gua dah mula menangis depan org.

Mak gua pernah cakap kat gua yg gua ni keras hati. Sebab macam mana mak gua marah pun, gua takkan menangis. Sedih tu memang ada sebab kena marah dengan mak kan.. Tapi air mata tak keluar langsung. Mungkin air mata gua ada, tapi membeku dalam hati. Takpun hati gua yg menangis kot. Tapi yg nyata, gua memang tak menangis depan mak gua.

Bila gua dah pandai menangis depan org, gua rasa macam malu pulak. Tambahan lagi, sejak kebelakangan ni gua dah jadi macam terlebih sentimental. Benda kecik pun buat gua sedih. Tu belum masuk sedih sebab menonton filem hindustan atau korea lagi.

Gua rasa gua dah lebih faham diri gua kot. Selama ni gua rasa jiwa gua dah cukup kental tapi skang ni gua sedar jiwa gua belum cukup kental lagi. Terlampau banyak kelemahan diri gua yg gua belum betul-betul kaji.

No comments: