Monday, August 3, 2009

Cubalah..

Hakikatnya gua memang dah banyak berubah. Gua dah tak sama macam gua yang dulu. Cuma nyawa gua saja masih dalam jasad yang sama. Itu saja.

Gua kini adalah seorang yang membosankan. Mungkin orang lain tak pernah cakap, tapi gua sendiri yang cakap sebab gua sendiri yang rasa. Gua sendiri yang tau perubahan hidup gua dari dulu sampai sekarang. Gua rasa bosan dengan diri gua sendiri. Sangat-sangat bosan. Mungkin di suatu hari nanti orang lain akan turut merasakan kebosanan itu jika gua kekal menjadi diri gua yang membosankan ni.

I need a change. For GOOD. Tinggalkan segala kenangan yang merunsingkan fikiran. Buang segala apa yang patut. Dun look back because the past really hurt my heart. Cuma sekarang ni gua masih belum mampu untuk hanya pandang ke depan. Tapi seharusnya gua mencuba, bukan biar diri dibelenggu peristiwa silam yang kononnya suatu kenangan yang indah tapi sebenarnya membuatkan gua semakin terhimpit dan terluka. Yg penting sekarang gua perlu cuba. Gua harus!

2 comments:

NenetPenne (NP) said...

akak selalu kata pada diri akak..
kenapa aku, kenapa aku yang terpilih untuk menjalani saat2 sukar dalam hidup ini....

kita try very hard to forget the past but it always linger....

hari ini jiwa akak tak tenang.... and i hate it soo much..

Are_Long said...

kita serupa....
(nak jugak guna lirik lagu)..
kadang2 terpk jugak, nper nasib yg baik sukar dekat kpada kita yeah...
huhuhu....