Saturday, April 25, 2009

Penat tapi berbaloi..

Phew. Agak keletihan badan gua hari ni. Baru balik dari KL sempat lagi mengadap internet. haha. Apa nak buat, dah jadi resam gua.. Satu hari tak mengadap benda alah ni macam tak lengkap pulak hidup!

Tadi gua ingat nak ke Book Fair kat PWTC tu. Tapi tak jadi. Rasa malas pulak tiba-tiba. Lagipun weekend.. Mesti orang tengah ramai. Lagi pulak esok last day dia... For sure lah gua jadi ikan sardin kalau pergi sana. Tak sanggup lah gua.. Hanya kerana nak membelek buku-buku yang entah gua confirm beli ke tidak tu.. gua nak kena berasak-asak macam tu dengan orang ramai. Hisy..tak kuasa lah gua. Tunggu tahun depan punya baru pergi. Tu pun kalau ada hati nak pergi..

So, tadi gua just pergi Midvalley aje. Gua naik komuter sebab senang sikit. tak payah leceh itu ini. Dalam tren pulak, punya lah ramai manusia masa nak pergi tu. Sebab hari ni tren lambat! So ramai lah orang menunggu kat stesen tu! Nasib baik lah dapat jugak gua duduk! Kalau tak mahu krem kepala lutut gua nak berdiri sampai ke Midvalley tu..

Macam biasalah, gua akan masuk MPH tiap kali gua ke Midvalley tu. Tak dapat pergi Book Fair pun takpe..MPH kan ada. Sama jugak jual buku. Cuma tak berapa nak diskaun aje. haha. Nevermind. :p So, gua sambar jugak lah buku kat situ. Gua sambar dua buah. New Moon & Eclipse. Sejak gua tengok movie Twilight tu, gua terjatuh hati lah pulak dengan cerita tu. So, macam dah tak sabar sangat nak tunggu sambungan, better gua cari aje novel dia. Boleh jugak gua baca. Twilight saga ada 4 series. Selain Twilight, New Moon & Eclipse, ada satu lagi iaitu Breaking Dawn. Tapi tadi gua tak sambar dulu lah Breaking Dawn tu. Pasal mahal sangat lah pulak. 60 something! Gua sambar yg dua tu pun dah dekat seratus duit gua kopak! Tunggu lah habis baca yang dua tu dulu, baru gua sambar yang last tu..

Masa nak balik.. komuter macam biasalah gerenti penuh. Nak taknak kena lah gua jadi sardin dalam tu. Berhimpit dengan orang ramai. Tu lah satu benda yang gua tak suka tentang komuter.. Lain semua okay je. Tapi kejap jelah gua berdiri..sampai Serdang dah dapat duduk dah! Tu pun sebelah Pak Arab yang dok tersenyum je kat gua. Macam biasalah gua buat muka kerek aje.. hahaha.

Gua tertarik dengan satu couple ni..Couple ni berdiri dekat-dekat gua je dalam tren tu..Yang girl nya Malay tapi boyfriend dia Chinese. Sweet sangat gua tengok diorang ni..Berborak ala-ala Malay lah tapi pelat Cina mamat tu still pekat jugak. Sempat jugak lah gua curi dengar apa diorang sembang. hahahah. Tapi biarlah rahsia. :p Yang penting, apa yang gua cuba nak sampaikan..gua rasa diorang tu sweet! Tak selalu gua jumpa interracial couple dalam tren. So gua macam jakun lah jugak. ehehe..In fact, gua memang suka tengok interracial couple pun..

Lagipun, gua kan memang suka Chinese guy..Dia tu dulu pun kira chinese lah jugak walaupun half aje. Tapi putih dia sama jugak macam mamat cina. Tapi apa nak buat, takde jodoh.. Gua skang ni pun macam dah takde perasaan.. hari-hari gua just tumpu pada sekolah aje. Makin lama makin bz, makin banyak kerja..Tapi takpe..dah bidang tugas gua macam tu kan.. Kadang-kadang seronok jugak tengok couple sana sini.. Cemburu lah jugak. Tapi hati gua ni sekarang macam dah tak ke arah tu lagi.. Maybe sebab gua belum jumpa lagi orang yang gua betul-betul boleh suka macam gua suka kat dia tu dulu.. Tu lah.. Dulu zaman muda mudi, bila ada orang baik-baik nak kat gua, habis semua gua tolak.. Alasan gua sebab tak boleh nak lupakan dia tu.. Bukan senang nak lupa dia macam tu aje..dia ada dalam hidup gua bertahun-tahun..bila dah tak ada, kena lah ambik masa nak heal hati gua ni. Bila hati dah boleh terima orang lain..gua pergi bagi can pulak kat malaun keparat! Tertekan jugak lah gua sekejap! Tapi gua bersyukur gua sempat blah. Kalau tidak, taktau lah apa jadi dengan hati gua ni..mau remuk, hancur, luluh! Bila dah jadi macam tu, gua fobia pulak nak bukak hati lagi..sebab gua taknak tersilap lagi. No more jantan durjana! Cukuplah sekali beb! Serikkkkkkk

Tapi tak apa..suatu masa nanti hati gua akan terbukak balik kot.. Masa tu mungkin gua akan jumpa my other half. Siapa tahu kan? Tu semua kerja Dia. Dia yang tahu siapa yang terbaik untuk gua.. InsyaAllah ada..

6 comments:

Takilala said...

aku nyampah betul kalau naik komuter ni dari KL Sentral or Midvalley. Sesak gile. Cuti hujung tahun confirm naik benda ni slalu.

:: Wiween :: said...

takilala,
lu org Kl ke bro? ingat duk sabah. eheh

JAIRO said...

aku pun nak ikut2 menyampah la...

:: Wiween :: said...

jairo,
lu menyampah pasai pa tu? hehe

JAIRO said...

aku pun tak tau pasal apa.. hehehehehe

:: Wiween :: said...

jairo,
haha sabar jelah