Wednesday, April 22, 2009

Don't judge a book by its cover!

Jangan menilai gua dari rentak muzik yg gua dengar!

Sebenarnya dah lama gua pendam benda ni. Nak luah tapi tak terluah-luah. Akhirnya simpan sendiri buat pekasam dalam hati. Sampai dah tak tersimpan dah pun!

Gua pencinta muzik ROCK. Yes, gua memang minat muzik ni. Bagi gua, rock muzik yg luas. Macam-macam rock genre ada. Pilih aje mana satu. Slow rock, metal rock, punk rock, alternative rock, indie rock...and macam-macam! (Termasuk Pop rock)

Dalam dunia yang serba canggih serba moden ni, tak sangka pulak masih wujud lagi manusia yg berfikiran sempit.. Menganggap manusia-manusia pencinta muzik rock (contoh macam gua ni) umpama 'sampah'. Kira macam rockers ni penyangak lah. Kalau nak dinilai dari segi fizikal, memang lah gua tak dinafikan rock ni menggambarkan sesuatu yg keras.. Irama dia pun memang dah keras. Ditambah pulak dengan jeritan padu para rockers bila perform. Kalau tak biasa memang lah akan rasa macam bingit telinga, sakit kepala. serabut kepala otak semua tu. Tapi kalau diamati betul-betul lah, gua tak rasa rock tu bingit pun. Biasa je..Syok lagi ada lah! Mungkin gegendang telinga diorang ni tak cukup kebal kot?? Tak pun belum cukup kental. hahaha

Whatever lah. Let them say whatever they want. Ini minat gua. Citarasa gua. Gua serasi dengan muzik ni. So, sukahati gua lah kan? Minat rock tak semestinya gua sampah. Tak semestinya gua jahat bila gua suka dengar muzik keras. Sama jugak dengan manusia yang 24jam layan dangdut, atau layan nasyid sekalipun tapi sebenarnya berhati busuk. Perangai cam setan. So, kesimpulannya, jangan menilai orang melalui muzik yg dia dengar. Banyak lagi aspek lain yg boleh dinilai, beb! Manusia memang lah rambut sama hitam tapi hati lain-lain..minat lain-lain. Kalau ada yang sama pun, akan ada jugak yg tak sama. So, moga-moga orang-orang macam diorang ni jangan masuk campur lagi urusan hidup gua. Pergi main jauh-jauh! Berambussss

Akhir kata, majulah rock untuk masyarakat! hahaha. Menyengal tak tentu pasal. :P

4 comments:

aRe_uDear said...

Hidup Rock untk Cikgu Wiween x kisah ape org kate k....

:: Wiween :: said...

are u.
tengkiu :P

Takilala said...

100% sokong!! Rok terus rok.

:: Wiween :: said...

takilala,
thanks. majulah rock buat selamanya. hehe