Saturday, March 28, 2009

Gua amat bersyukur.

Gua bertembung dengan kakak yg bertanyakan gua tu tadi. Tapi gua sengaja macam elak-elak. Nasib baik lah dia tengah bercakap kat telefon masa tu. Fuh selamat gua. Kalau tak mau berpeluh gua nak bercakap dengan dia. Gigil beb!

Kakak yg menjadi utusan tu tanya gua ada tak kakak yg merisik pasal gua tu jumpa gua. Katanya anak sedara kakak tu nak tengok gua. Aha...terus gua dapat agak lah lelaki tu jenis yang macam mana. Nampak sangat nak tengok dulu camna rupa perempuan. Kalau tak lawa sah-sah dia reject. Gua dah biasa lah dengan jantan macam ni. Antara kawan gua pun ada yang pernah kena. Dasar jantan.. Memandang pada rupa paras orang sampai tak sedar yang diri sendiri tu macam lah lawa benar. Kalau yang hensem buat macam tu, mungkin lah dapat diterima akal sebab dia pun hensem dan dia rasa dia layak dapat yang lawa-lawa. Baru padan dengan rupa dia yang hensem. Tapi kalau yang muka takat macam muka pecah rumah pun nak buat macam tu jugak, rentikan jelah. Buat digelak dek orang aje.

Bila gua dengar yang anak sedara kakak tu nak tengok gua dulu, kepala otak gua ni memang fikir kesitu lah. Tapi gua taktau lah rupa paras mamat tu macam mana. So lantaklah. Gua pun taknak ambik tau. Kan gua dah cakap, hati gua takde bagi respon apa-apa pun. So gua taknak lah maknanya tu. Cuma skang ni gua taktau nak cakap macam mana dengan kakak tu kalau dia tiba-tiba tanya. Gua blur habis! Macam yang gua cakap, mulut gua ni macam kena kunci pastu kunci tu hilang entah kemana!

Gua kadang-kadang teringat hal Kak K. Kesian gua tengok dia. Suami terang-terang ada perempuan lain. Siap mengaku. Siap letak pic perempuan tu dalam purse padahal kata Kak K dia tak pernah letak pun gambar Kak K dalam purse dia. Isteri mana yang tak terkilan? Sudah lah diherdik, ditengkingnya Kak K. Duit Kak K pun dikikisnya. Pastu belanja kat perempuan tu. Kata Kak K perempuan tu muda. Lagi muda dari gua! Kak K dah telefon dah perempuan tu tanya pasal hubungan dia dengan suami Kak K. Siap mengaku! Siap cakap yang si suami tu nak cakap nak ceraikan Kak K. Kalau dia tinggalkan suami Kak K sekalipun, suami Kak K dah taknak lagi kat Kak K pun. Jahanam! Gua tak faham betul jenis perempuan macam ni. Dah terang-terang tau lelaki dah ada isteri nak jugak apa hal? Dah ada anak 6 pun lelaki tu! Apa u dah tak laku sangat ke? Kata Kak K, dia terjumpa bil hotel yg suami dia menginap di Johor. Dengan perempuan tu! Selama ni banyak jugak orang kata yang suami dia dok bawak macam-macam perempuan balik rumah. Kak K tu sabar jelah. Padahal dalam hati dia gua tak dapat bayangkan macam mana dia rasa. Mesti gila perit. Yang perempuan tak malu tu pulak gua taktau lah apa punya bengap sangat sampai sanggup serah maruah diri kat lelaki yang belum tentu nak kawin dengan dia pun. Lu ingat lu dah serah lelaki tu confirm ke nak ambik lu jadi bini dia?! Lu jangan mimpi lah. Hidup lah lu dengan kebodohan lu sendiri!

Gua bila dengar cerita macam ni...gua rasa macam betul-betul ngeri! Lagi pulak benda ni berlaku kat kawan gua sendiri. Tapi gua bersyukur kat Dia. Benda-benda macam ni makin buat gua jadi lebih kuat dan tabah. Makin buat gua lebih berhati-hati. Mungkin benda-benda ni semua petunjuk daripada Dia. Supaya gua sentiasa beringat dalam hal ni. Gua betul-betul bersyukur! Amat bersyukur!

2 comments:

joegrimjow said...

hurm....
nabi pon soh laki 2 tgok dulu pasangan pompuan sebelum kahwin
2 normal r

tapi bg laki yg terus tolak klu tgok paras rupa
ishhhhh
nak kene tembak laki cam 2

pape pun, jodoh tngan tuhan
doa spya dpt terbaik

:: Wiween :: said...

joegrimjow,
yup bukan kena tembak aje kena tikam jugak. hehe

doa tu mesti. sentiasa berdoa moga dpt yg terbaik.

Anyway, thanks joe sudi singgah sini :)