Friday, March 27, 2009

Masih pasrah

Gua agak terkejut bila ada sorang kakak bertanyakan hal gua kepada kakak yang sorang lagi. Kata kakak yang sorang lagi tu, kakak yang bertanya tu nak tau pasal gua dengan lebih detail. Dia tanya gua ni okay ke. Kakak sorang lagi pun cakap lah gua ni okay, happy go lucky. Lepas tu kakak yang bertanya pun cakap dia pun rasa gua ni okay sebab tu dia bertanya. Bertanya yang bersebab. Ah sudah..

Kata kakak tu, dia berkenan nak kenalkan gua dengan anak sedara dia memandangkan gua still single. Gua dah agak dah. Ni mesti hal risik punya. Tapi gua buat-buat macam dungu. Buat-buat tak paham langsung! Kata kakak tu, kalau gua nak dia memang nak kenalkan. Anak sedara dia tu tengah mencari calon nak kawin. So dia berkenan betul kalau gua dikenalkan dengan anak sedara dia tu. Ya salam...gua yang apa kejadah ni pun dia berkenan! Mungkin dia rasa gua macam secocok dengan anak sedara dia tu kot.

Apa gua rasa? Nothing! Gua takde rasa apa-apa. Hati gua tak bagi apa-apa respon pun. Mulut gua lagilah. Macam dah kena kunci lepas tu kunci tu hilang. Bukan gua buang, tapi hilang entah kemana. Bila dibangkitkan hal tu, gua jadi macam bisu. Bibir gua tetap mengukir senyum macam biasa cuma takde suara keluar dari mulut gua. Macam bisu. Bisu dalam senyuman. Gua pun taktau lah... Gua sebenarnya rasa serba salah sangat-sangat. Gua taktau nak cakap apa! Kalau ikutkan hati gua ni, gua memang taknak. Serik beb..serik! Cukup lah sekali diperkenalkan dengan jantan keparat. Gua taknak kenal dengan spesis camtu lagi. Cukup lah sekali! Bukan lah gua cakap anak sedara kakak tu keparat ke apa. Cuma gua rasa better ambik langkah berjaga-jaga dari awal. Kalau hati dah tak bagi respon, better gua tak payah kenal langsung. Sebab selalunya hati gua tak pernah menipu.

Lagipun gua dah cakap yang gua masih belum heal sepenuhnya dari kelukaan lepas. Hati gua masih luka. Biar lah hati gua ni sembuh sepenuhnya dulu. Biar dia rest cukup-cukup. Bila dia dah ready untuk terima orang lagi, gua akan bukak dia untuk orang lain macam mana gua bukak untuk first love gua dulu. Gua tau benda ni memang TERSANGAT payah untuk gua buat tapi gua akan cuba. InsyaAllah gua akan cuba. Cuma gua hanya mampu berdoa skang ni supaya lepas ni kalau hati gua terbukak lagi, biarlah terbukak untuk orang yang sepatutnya. Orang yang memang dah tersurat di Luh Mahfuz sebagai pasangan yang diciptakan Dia untuk gua. Seandainya belum masanya orang itu muncul, biarlah hati gua ni tertutup dulu. Gua taknak ulang kesilapan lepas. Terasa jahil sangat rasanya diri gua ni. Main terima orang semata-mata nakkan boyfriend. Nakkan boyfriend semata-mata sebab risau tengok kawan-kawan gua sorang demi sorang dah melangkah ke alam rumahtangga sedangkan gua masih terkapai-kapai tanpa arah! Last-last apa yang gua dapat? Dapat keparat! So gua serik! Dan gua janji gua takkan ulangi kesilapan macam ni lagi. Gua dah tak risau dah pun. Gua tau Allah dah suratkan yang terbaik untuk gua. Andainya jodoh gua ada, gua redha. Kalau takde pun, gua redha jugak. Mungkin itulah suratan terbaik untuk gua.

2 comments:

NenetPenne (NP) said...

its oklah....tak ada bf pun... tak per.... jangan risau.. bila time sampai, adalah tu....

tapi jangan lelama sangat berduka ok!

alam perkahwinan pun tak seindah mana pun... aiyakkkk

:: Wiween :: said...

nenekpenne,
insyaAllah bila da okay nanti i x berduka da kak. hehehe