Saturday, December 17, 2011

bad boy or angel?

Kenapa ye bila ada dua jenis lelaki yang cuba mendekati gua, gua akan lebih tertarik kepada jenis 'bad boy' daripada jenis yang berimej baik dan 'softspoken'? Gua rasa agak pelik juga..

Mungkin sebab cinta pertama gua adalah seorang yang berperwatakan 'bad boy', gua terbawak-bawak sampai ke sekarang sukakan lelaki yang berperwatakan sedemikian. Macam mana nak ubah? Gua pun tak tau lah. Yg pasti gua memang cepat 'sangkut' dengan lelaki jenis 'bad boy'. Mungkin sebab mereka selamba, menjadi diri sendiri tanpa perlu control apa-apa. Gua selesa dengan lelaki macam tu. Bukanlah nak kata gua anti lelaki berwatak baik, cuma gua lebih mudah tertarik dengan lelaki jenis 'bad boy'. Ambil contoh my old flame saja. Dia seorang yg sangat spontan, tidak suka berpura-pura tetapi menunjukkan sikap sebenar setiap masa. Walaupun bagi sesetengah orang, kita perlu mengontrol sikap untuk sesetengah situasi, tapi dia tidak. Dia bukan jenis yg berpura-pura. Suka berterus terang walaupun tentang perkara yang mungkin mengguris hati orang. At least, it's the truth kan? Tidak perlu hipokrit.

Kadang-kadang gua terfikir, bukankah lebih elok menerima lelaki yg berimej baik untuk menjadi pasangan hidup kelak? Tapi apa yg boleh kita buat jika hati lebih tertarik dengan yang lain? Kita tidak boleh membohongi hati kita kan?

Entahlah, payah jugak macam ni..


No comments: