Wednesday, July 8, 2009

Pokok pangkalnya HATI.

Orang kata..hati kalau dah x suka..buat lah macam mana pun tetap x suka jugak. Baik macam mana pun..hensem macam mana pun..tetap x suka jugak. Tapi kalau hati dah suka, buruk dan jahat macam mana pun, hati tetap suka jugak.

Benda macam ni memang payah nak cakap. Macam yang terjadi pada Kak K. Macam mana teruk pun perangai bekas suami dia tu..dia tetap sayang jugak kat mamat tu. Padahal punya lah sakit hati dia mamat tu buat. Ni dah cerai, lain masalah pulak. Masalah nafkah. Anak dah la 6 orang. Tapi bagi duit nafkah takat 600..mana lah nak cukup. Lain lah kalau anak ada sorang aje. Kalau berjoli dengan betina kat Johor tu banyak pulak duit dia. Siap sewa hotel bagai...

Gua bukanlah suka sangat nak campur masalah rumahtangga orang. Tapi sebagai kawan gua tumpang geram jugak lah. Gua kesian anak-anak Kak K. Yg sulung tu pun baru darjah 4. taktau apa-apa lagi pun. Tapi mak ayah dah berpisah. Ni masalah duit pulak. Kesian Kak K. Mana lah larat & mampu dia nak tanggung semua benda. Ni pun kalau tidak mamat tu takde pun teringat nak hantar duit nafkah. Kak K telefon baru lah nak datang. Tu pun tah berapa je dia bagi. Gua nampak je dia datang jumpa Kak K tapi gua buat-buat x pandang. Kak K pun takde pulak cakap berapa banyak duit mamat tu bagi. Jadi gua taknak lah sibuk-sibuk tanya pulak kan. Gua bukannya jenis busy body.

Ni tadi, gua masuk je bilik guru tu..tengok Kak K dah merah mata baru lepas menangis. Gua tanya kenapa dia cakap sebab apa lagi. Bersangkut paut dengan mamat tu lah. Rupa-rupanya dia baru lepas cakap kat telefon dengan mamat tu. Bergaduh lah apa lagi. Kak K ni dah lah hati lembut..senang benar gua tengok dia menangis. Bukan macam gua yg berhati keras macam batu ni. Tapi x boleh nak cakap jugak kan..gua x berada di tempat dia..isy..mintak jauh. Gua harap benda macam ni takkan berlaku dalam hidup gua. Tengok benda macam ni terjadi pada kawan-kawan gua pun gua dah rasa sakit. pa alagi terjadi pada diri gua sendiri. nauzubillah. Gua harap moga-moga Kak K terus tabah..

1 comment:

NenetPenne (NP) said...

jantan ni kalau dah main betina memang mcm sial... gua pun dah geram ni... nak jer gua belasah jantan dgn betina tu..

apa jenis betina pun gua tak tau, sanggup amik laki orang...

alah apa2 pun it takes two to tanggo

huh sib baik gua tak ada anak, kalau gua ada anak lagi gua tensi

gua doakan bekas laki Kak K dan betina tu dapat AH1N1