Saturday, July 25, 2009

Benci?

Gua akan menjadi terlalu benci dengan dia setiap kali gua teringatkan dia. Gua terlampau benci! Hati gua terlampau sakit, terlampau pedih setiap kali bayangan dia datang secara tiba-tiba walhal dia hilang tanpa khabar berita! Gua tahu dia kat mana. Gua memang tahu tapi gua tetap buat-buat tak tahu dan anggap dia dah hilang selamanya.

Kenapa gua mesti rasa benci? Kenapa hati gua mesti sakit? Apa istimewanya dia? Semua orang takkan tahu. Biar gua saja yg tahu apa istimewanya dia dari pandangan mata gua.. Mungkin hati gua masih belum puas mengatakan benci. Namun jauh di sudut hati gua, gua tahu gua masih sayang dia.

Mungkin gua tak pernah berhenti berdoa moga Allah ketemukan gua dengan yg terbaik.. Tapi kenapa suara hati gua makin kerap mengatakan yg terbaik untuk gua adalah dia? Mungkinkah gua harus sepenuhnya melupakan dia baru Allah ketemukan gua dengan yg terbaik itu?

1 comment:

NenetPenne (NP) said...

akak pun tengah benci ni dgn mamat poyos tu... benci di hati dan benci dimulut....

tak payah cari dia ween....