Tuesday, May 19, 2009

Always & Forever...

Kenapa cinta tertinggal di sekolah? Ramai orang tanya gua soalan ni. Gua jawab senang jek..

Sebab gua cintakan sekolah gua.Lagipun sekolah tu lah tempat gua cari rezeki..tempat gua tabur bakti..satu-satunya tempat untuk gua hiburkan hati dengan melihat keletah anak-anak murid gua..kat luar mana ada. Mana nak jumpa tempat yg penuh kanak-kanak macam kat sekolah? Tak akan jumpa. Even kat mana-mana playground pun tak banyak kanak-kanak macam kat sekolah.

Hakikatnya, gua memang sukakan kanak-kanak. Itu sebab Allah tetapkan takdir gua kat sekolah. Dan gua puas hati. Gua bersyukur. :)

Gua bukan macam orang lain..yang boleh bercerita tentang cinta berdasarkan rumahtangga yg terbina. Tak pun cinta yg masyuk antara diorang dengan boyfriend...tak pun dengan tunang...Gua tak dapat nak cerita perkara macam tu.

Tapi, gua bila-bila masa boleh cerita tentang...

CINTA GUA YG TERTINGGAL DI SEKOLAH.

Always and forever. :)

2 comments:

NenetPenne (NP) said...

oh gitu, ingatkan pernah ada memori daun pisang masa ween zaman skolah2 dulu....

xianzai, wo mingbai....

:: Wiween :: said...

kak penne,
x laa. ehehe