Wednesday, April 8, 2009

Sensitif.

Hidup gua makin lama makin busy. Gua macam dah takde masa langsung nak bersosial. Gua dah lama tak ke KL dengan member-member baik, dah lama tak tengok wayang, dah lama tak window shopping. Pendek kata, gua memang dah jarang keluar untuk suka-suka. Kalau gua keluar pun, keluar yg bersebab. Sekarang ni, apa yg gua buat hari-hari hanyalah pergi sekolah, balik sekolah. Hidup gua memang banyak dihabiskan dengan hal sekolah ajelah nampaknya..

Hari ni, gua rasa macam tak berapa sihat. Daripada kat sekolah lagi tadi. Kejap gua rasa seram sejuk semacam. Padahal tak hujan pun. Pastu hidung gua asyik tersumbat aje. Suara pun dah jadi macam suara speaker pecah! Sangat seksa gua nak mengajar. Time macam ni barulah terasa betapa berharganya suara kurniaan Dia. Kalau tak ada suara, macam mana lah gua nak mengajar eh? Macam orang-orang bisu, memang lah takde can nak jadi cikgu.. Betapa gua amat bersyukur dengan keadaan diri gua sekarang. Cukup sempurna tanpa cacat cela.. Syukurnya Ya Allah.

Kadang-kadang, gua rasa sensitif semacam. Lately memang macam tu. Tak pasal-pasal gua rasa emo. Kadang-kadang takde sebab pun. Tiba-tiba je gua emo. Pastu mulalah kepala hotak gua ni meracau fikir macam-macam. Kadang-kadang buat gua rasa lebih sedih. Pastu hati gua menangis.. Kadang-kadang terbabas keluar jugak air jernih tu dari kelopak mata..Gua pun taktau kenapa. Mungkin sebab gua makin lama makin tua kot? Lagi 3 tahun gua nak cecah usia 30.. Mungkin sebab tu jugak lah gua jadi lebih sensitif kot?

No comments: