Sunday, December 28, 2008

1430H

Tiap kali menjelang tahun baru, hati gua rasa sebak semacam. Mengenangkan segala hal yang pernah berlaku pada tahun yang lepas. Sama ada hal yang mendatangkan bahagia ataupun hiba. Terlampau banyak kenangan yang dah lepas dan tak mungkin dapat berulang kembali. Begitu jugak kenangan yang terlalu ingin dipadam tapi tak mungkin dapat dipadam.

Gua tetap bersyukur dengan nyawa kurnian Yang Maha Kuasa. Gua juga bersyukur Dia masih panjangkan umur gua sampai sekarang. Tahun baru ni taktau lah lagi. Mungkin nyawa ini akan terus dipinjamkan pada jasad gua atau mungkin juga akan ditarik balik olehNya. Semuanya kuasa Dia.

Apa yang berlaku pun, manusia macam gua perlu redha. Semoga tahun baru ni kehidupan gua akan lebih bermakna & hopefully semakin banyak kegembiraan yang akan gua kecapi. InsyaAllah.

Salam Maal Hijrah 1430H.

No comments: